MAMICI CU PITICI
Bun venit tuturor pe forumul Mamici cu pitici !!!
Respecta si vei fi respectat/a.
Pentru a intra in conversatie cu noi inregistreaza-te deoarece comunitatea noastra de mamici sunt dornice de a te cunoaste .
Daca esti deja inregistrat/a clik pe conectare .
MAMICI CU PITICI

Un forum special pentru burtici, mamici si pitici !!!!!!
 
AcasaPortalCalendarFAQCautareMembriGrupuriInregistrareConectare

Distribuiţi | 
 

 Dieta ideala pentru un par sanatos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
nicoletadina
Super Prietena Vip

avatar

Varsta : 46
Localizare : Bucuresti

MesajSubiect: Dieta ideala pentru un par sanatos    Joi Oct 14, 2010 11:39 pm

Dieta ideala pentru un par sanatos
divahair

Cand vine vorba de par sanatos, nu doar ceea ce aplici pe suvite are importanta, ci si ceea ce ii oferi corpului tau.
„Samponeaza, clateste si repeta" - este de obicei sfatul standard oferit in industria ingrijirii parului, dar samponul si balsamul singure nu iti vor oferi parul sanatos si frumos dupa care tanjesti. Pentru cele mai spectaculoase suvite, va trebui sa iesi din dus si sa te indrepti spre bucatarie. Parul creste cu aproximativ un centimetru pe luna, iar „fundatia" parului proaspat crescut, la fel ca si cea a noilor celule din piele si a portiunii nou crescute a unghiilor o reprezinta nutrientii pe care ii oferim organismului nostru. Daca mananci sanatos, vei avea celule mai sanatoase si mai puternice, iar asta se va vedea in intregul corp: si la interior si la exterior.

Daca te-ai nascut cu un par fin, subtire, nu vei avea niciodata firele foarte groase si puternice - indiferent de ce mananci - dar o dieta echilibrata care include multe proteine si fier poate face o diferenta majora.


Fereste-te in schimb de suplimentele alimentare care sustin ca iti ajuta parul sa creasca mai repede sau mai des. Pot fi cu doua taisuri.

Chiar daca ai sanse sa gasesti suplimente alimentare pentru par pe rafturile multor magazine, incearca sa ii asiguri corpului nutrientii de care are nevoie din mancare, pe cat posibil. In unele cazuri, excesul de substante nutritive si vitamine din aceste suplimente nutritive sau pastile, cum ar fi vitamina A, are legatura cu caderea majora a parului.

Iata care este topul mancarurilor care ar trebui sa formeze baza unei diete pentru un par sanatos!

1. Somon - stimuleaza cresterea parului si aspectul sanatos al acestuia
Cand vine vorba de mancaruri care ofera o intensificare a frumusetii parului, este greu sa gasesti ceva care sa concureze cu somonul. Incarcat cu acizi omega 3, aceasta sursa de proteine contine de asemenea vitamina B12 si fier.

Acizii omega 3 sunt esentiali in sustinerea sanatatii scalpului si cresterea parului. Deficienta de acizi omega 3 poate avea ca rezultat un scalp uscat si un par sensibil, cu aspect nesanatos.

Daca esti vegetariana, poti obtine necesarul de acizi grasi omega 3 prin includerea a doua linguri de ulei de in comestibil in dieta zilnica.

2. Legume de culoare verde inchis - un adevarat tratament pentru par

Popeye Marinarul nu manca spanac pentru a avea un par sanatos, dar cu siguranta ar fi putut. Spanacul, broccoli si in general legumele care au o nuanta verde inchis sunt surse excelente de vitamina A si C, de care corpul tau are nevoie pentru a produce sebum. Substantele uleioase pe care le secreta foliculii de par reprezinta un adevarat balsam pentru parul tau.

Legumele din aceasta categorie furnizeaza de asemenea si fier si calciu.


3. Fasolea - incurajeaza cresterea parului
Surprinzator, fasolea este cu adevarat folositoare pentru parul tau. Fasolea boabe si lintea ar trebui sa fie o parte importanta a dietei pentru sanatatea parului. Nu doar ca ofera proteine care incurajeaza cresterea parului, dar sunt, de asemenea, surse importante de fier, zinc si vitamina H. Aceasta din urma este destul de rara in alimente dar are rezultate benefice asupra parului fragil.

Nutritionistii recomanda trei sau mai multe cesti de fasole sau linte o data la fiecare trei saptamani.

4. Nucile - impotriva caderii parului

Ai mancat vreodata nuci sau alune special pentru a obtine un par stralucitor si puternic? Daca nu, trebuie sa stii ca asa ar fi trebuit.

Nucile si alunele sunt cea mai buna sursa de seleniu, o substanat importanta pentru sanatatea scalpului tau. De asemenea, acestea iti furnizeaza acizi grasi linoleici, care este si el un acid omega 3, benefic starii generale a parului. O sursa grozava de zinc sunt si migdalele, nucile pecan (din care se face untul de arahide) si caju. O deficienta de zinc poate duce la caderea parului, asa ca toate aceste tipuri de nuci ar trebui sa faca parte in permanenta din meniul tau.


5. Carnea de pasare - par sanatos
Proteinele din carnea de pui si de curcan te ajuta in obtinerea unui par sanatos si puternic.
Avand un meniu scazut in proteine te poti trezi cu un par casant si de asemenea parul isi poate pierde culoarea foarte usor. Ceea ce duce, evident, la aparitia firelor de par albe.

Carnea de pasare are de asemenea mult fier, pe care corpul tau reuseste sa il asimileze mult mai usor decat din alte mancaruri.

6. Ouale - ofera parului nutrientii de care are nevoie
Cand vorbim despre sanatatea parului, nu are nicio importanta daca iti plac ouale ochiuri, omleta sau fierte.Oricum ar fi servite, ouale sunt una din cele mai bune surse de proteine pe care le poti gasi. Contin de asemenea si vitamina B12 si vitamina H, care sunt nutrienti importanti pentru sanatatea parului tau.

7. Cerealele - asigura necesarul de vitamine si minerale

Nu, nu vorbim despre batoanele de cereale din comert sau despre acele cereale pe care le mananci cu lapte la micul dejun, ci despre cereale naturale, fierte, coapte, crude, transformate in turtite, etc. Indiferent de cat de naturale se spune ca sunt cerealele pentru micul dejun, acestea contin oricum conservanti, indulcitori si alte substante care numai naturale nu sunt. Asa ca, pe cat posibil, incearca sa consumi doar cereale naturale si prepara-le cum doresti! Acestea iti ofera doza zilnica necesara de zinc, fier si vitamine B.
Nu uita ca cerealele sunt o sursa excelenta de energie, asa ca este de preferat sa le consumi la micul dejun sau cand simti ca esti epuizata.

8. Scoici - impotriva caderii parului
Este posibil ca scoicile sa fie mai cunoscute pentru calitatile lor afrodisiace, dar sunt de asemenea benefice pentru par.

Secretul lor este zincul - un antioxidant puternic, fara de care parul tau nu va reusi sa aiba acel aspect sanatos si putenic.

Daca scoicile nu fac parte din meniul tau obisnuit, nu iti face griji. Le poti inlocui cu cereale si nuci si poti obtine o doza suficienta de zinc din carnea de vita si de miel.

Oricum, daca ai ocazia sa consumi mai des scoici, nu ezita sa o faci!

9. Produsele lactate cu continut redus de grasime - stimuleaza cresterea parului

Lactatele cu continut redus de grasime sunt cea mai importanta sursa de calciu, substanta minerala necesara pentru cresterea parului. Lactatele contin de asemenea zer si cazeina - o proteina ce se gaseste doar in produsele lactate.

Pentru a fi sigura de eficienta lactatelor asupra parului, mananca zilnic un iaurt sau o bucata de branza de vaca.

Daca le combini cu doua linguri de ulei de in comestibil sau un pumn de nuci, ai un cocktail perfect pentru sanatatea parului - echivalentul unui tratament pentru par foarte scump.


10. Morcovul - reduce caderea parului si ofera stralucire
Morcovii sunt o sursa grozava de vitamina A, care pe langa imbunatatirea vederii are efecte benefice si asupra scalpului.

Avand in vedere ca un scalp sanatos este indispensabil pentru un par stralucitor si bine intretinut, ar fi intelept sa introduci morcovii in dieta ta zilnica, utilizandu-i fie ca o gustare, fie ca un topping in salata.

Imaginea de ansamblu: O dieta echilibrata este un tratament natural pentru un par sanatos
Referitor la meniul pentru un par sanatos, cea mai inspirata cale este varietatea.

O dieta echilibrata trebuie sa contina in primul rand proteine, fructe, legume, cereale, carne slaba (peste sau pasare) si lactate.


Daca esti tentata sa scazi rapid in greutate urmand o dieta crunta, te poti trezi cu un par nesanatos - asta pe langa un dezechilibru al stomacului. Dietele cu continut redus de calorii sunt adesea lipsite de cei mai importanti nutrienti necesari unui par sanatos, si anume acizi omega 3, zinc si vitamina A. Pe langa aspectul nesanatos si starea proasta in care se va afla parul tau daca urmezi o astfel de dieta drastica, exista sansa ca parul tau sa inceapa sa cada in exces. Pierderea unei cantitati mari de par intr-un timp scurt poate afecta ritmul normal de crestere al parului.
Doua sau trei luni mai tarziu poti observa o cadere si mai alarmanata a parului. Daca actionezi la timp, poti rezolva problema printr-un meniu echilibrat.

Si pentru ca un astfel de meniu nu poate include doar cele zece alimente din acest top, iata o clasificare a altor feluri de mancare pe care trebuie sa le consumi si pe care trebuie sa le eviti sau cel putin sa nu le consumi in exces:

Ce sa consumi:

Orez brun

Radacinoase: telina, ceapa, napi, pastarnac, ghimbir

Legume „cu frunze": varza, salata, spanac, etc.

Dovlecei

Ficat

Ardei gras

Avocado

Fructe de mare
Ce sa eviti:

Mancaruri si bauturi pline de zaharuri

Mancaruri grase

Carne „cruda"sau afumata in exces

Sare in exces

Mancare Fast Food

Alcool, nicotina, cafeina, sucuri carbogazoase

Prajituri si produse de patiserie

Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
 
Dieta ideala pentru un par sanatos
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» La Multi Ani, Marian! (sot Adri)
» LA MULTI ANI DRAGA NOASTRA CLARA

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
MAMICI CU PITICI :: LIFESTYLE :: Ingrijirea corpului-
Mergi direct la: