MAMICI CU PITICI
Bun venit tuturor pe forumul Mamici cu pitici !!!
Respecta si vei fi respectat/a.
Pentru a intra in conversatie cu noi inregistreaza-te deoarece comunitatea noastra de mamici sunt dornice de a te cunoaste .
Daca esti deja inregistrat/a clik pe conectare .
MAMICI CU PITICI

Un forum special pentru burtici, mamici si pitici !!!!!!
 
AcasaPortalCalendarFAQCautareMembriGrupuriInregistrareConectare

Distribuiţi | 
 

 Eliberarea certificatelor de atestare a domiciliului si a cetateniei romane

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
Ralu
Administrator
Administrator
avatar

Varsta : 41
Localizare : Piatra-Neamt ,RO

MesajSubiect: Eliberarea certificatelor de atestare a domiciliului si a cetateniei romane   Joi Dec 23, 2010 9:37 am

Certificatele de atestare a domiciliului si a cetateniei romane sunt eliberate de catre Inspectoratul National pentru Evidenta Persoanelor. Aceste certificate urmeaza sa fie folosite in strainatate in scopul valorificarii unor drepturi sau al apararii intereselor cetatenilor romani.

Cererile pentru eliberarea acestor certificate pot fi depuse atat la serviciile judetene de evidenta informatizata a persoanei, sau formatiunile subordonate, cat si la oficiile de stare civila.



Cererea de eliberare a certificatelor se poate face in nume propriu sau prin imputernicit cu procura speciala.



Procura se legalizeaza de catre:

un notar public din Romania,
fie de oficiile diplomatice ale Romaniei din tara de resedinta a solicitantului;
sau intocmite de notari publici straini si supralegalizate, conform Conventiei de la Haga din 5 octombrie 1961 la Tribunalul din localitatea de domiciliu din strainatate.


Apostilarea certificatelor de atestare a domiciliului si cetateniei romane se face de catre prefecturi, incepand cu data de 01.11.2004, conform dispozitiilor Legii nr. 142/2004 privind modificarea art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 66/1999 pentru aderarea Romaniei la Conventia cu privire la suprimarea cerintei supralegalizarii actelor oficiale straine, adoptata la Haga in data de 05.10.1961.



Acte necesare:

procura legalizata de reprezentare la Directia de Pasapoarte Bucuresti si la Inspectoratul National pentru Evidenta Persoanelor Bucuresti , pentru obtinerea Adeverintei de cetatenie- in cazul in care persoana in cauza nu se poate deplasa personal sau nu se gaseste in tara;
2 fotografii color tip pasaport,
copie legalizata a paginilor cu fotografia si datele personale din pasaportul romanesc expirat si din pasaportul strain ( in cazul persoanelor cu dubla cetatenie)
copie legalizata a certificatelor de stare civila romanesti ale celui in cauza;
copie legalizata a actului de dobandire a cetateniei straine (daca este cazul);
chitanta in valoare de 22 lei (RON), care se achita anticipat la unitatile C.E.C. si timbru fiscal de 1 leu (RON) reprezentand taxa de cerere.


Certificatele de atestare a domiciliului si a cetateniei romane se elibereaza in conformitate cu prevederile O.G.R. nr.33/2002 (publicata in Monitorul Oficial nr. 88/02.02.2002), aprobata prin Legea nr.223/2002 (publicata in Monitorul Oficial nr.290/29.04.2002).


______________
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://tu-si-eu-impreuna.forumulmeu.com
 
Eliberarea certificatelor de atestare a domiciliului si a cetateniei romane
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
MAMICI CU PITICI :: FAMILIE :: Juridic :: Social :: Eliberari certificate-
Mergi direct la: